Interesi për monarkun e ri të Britanisë, Mbretin Charles III, është rritur që kur ai u ngjit në fron të shtunën pas vdekjes së nënës së tij, Mbretëreshës Elizabeth II.
Ndërsa 73-vjeçari ka qenë në sy të publikut për dekada, shumica e vëmendjes që e rrethon është fokusuar kryesisht në martesën e tij të dënuar me princeshën e ndjerë Diana.
Megjithatë, monarku i ri britanik ka tërhequr gjithashtu vëmendjen për pikëpamjet e tij për një sërë çështjesh kulturore dhe sociale, duke përfshirë ndryshimet klimatike, politikën dhe fenë.
Për Islamin, Charles ka shprehur mendimet e tij në disa raste dhe ka folur hapur për respektin e tij për të.
Shkrimtari Robert Jobson, në librin e tij “Charles at 70: Thoughts, Hopes and Dreams”, vuri në dukje se monarku studion librin e shenjtë të Islamit, Kuranin, dhe nënshkruan letra për udhëheqësit myslimanë në gjuhën arabe.
Këto janë disa nga mendimet e tij për Islamin dhe muslimanët bazuar në problemet në botë.
Mbrojtjen e mjedisit
Për dekada, Charles ka qenë një avokat i hapur i çështjeve mjedisore, duke u kërkuar liderëve botërorë të kërkojnë zgjidhje të menjëhershme dhe afatgjata për ndryshimin e klimës.
Në një fjalim në Qendrën e Oksfordit për Studime Islame në vitin 2010, Charles tha, bazuar në njohuritë e tij për Islamin dhe Kuranin, se “ka kufizime për pasurinë e natyrës”.
“Këto nuk janë kufij arbitrar, ata janë kufij të imponuar nga Zoti dhe, si të tillë, nëse kuptimi im i Kuranit është i saktë, muslimanët urdhërohen të mos i kalojnë ato,” tha Charles, një anëtar i Kishës së Anglisë.
Për më tepër, në të njëjtin fjalim, ai shtoi: “Ne e ndajmë këtë planet me krijesa të tjera për një arsye shumë të mirë – dhe kjo është se ne nuk mund të ekzistojmë vetëm pa rrjetën e ndërlikuar të ekuilibruar të jetës rreth nesh. Islami gjithmonë e ka mësuar këtë dhe të injorosh këtë mësim është të shkelësh kontratën tonë me krijimin.”
Karikaturat daneze
Gjatë një vizite në Universitetin Al-Az’har në Kajro në vitin 2006, Charles kritikoi botimin e karikaturave në Danimarkë që talleshin me Profetin Muhamed, duke u bërë thirrje të gjithëve të respektojnë besimet e të tjerëve.
“Shenja e vërtetë e një shoqërie të qytetëruar është respekti që u jep pakicave dhe të huajve… Përplasjet e tmerrshme dhe zemërimi i kohëve të fundit mbi karikaturat daneze tregojnë rrezikun që vjen nga dështimi ynë për të dëgjuar dhe respektuar atë që është e çmuar dhe e shenjtë për të tjerët“, tha ai.
Karikaturat çuan në një debat rreth urrejtjes anti-myslimane dhe kufijve të fjalës së lirë në Perëndim.
Ramazani
Në fillim të Ramazanit në prill, Charles tha se të gjithë duhet të përfitojnë “nga fryma e Ramazanit”.
“Nuk është vetëm bujaria, por edhe vetëpërmbajtja, mirënjohja dhe shoqëria në lutje që do të sjellë ngushëllim të madh për shumë njerëz në mbarë botën”, tha ai në një deklaratë.
“Bujaria e shpirtit dhe mikpritja e muslimanëve nuk pushon së më mahnituri dhe jam i sigurt se ndërsa hyjmë në kohë gjithnjë e më të pasigurta, komuniteti mysliman do të jetë edhe një herë burim i dhurimeve të jashtëzakonshme të Ramazanit”.
Islami dhe Perëndimi
Charles ka mbrojtur prej kohësh afrimin mes botës muslimane dhe Perëndimit, dhe pretendon se ka pasur shumë “keqkuptime” të Islamit në Perëndim.
“Nëse në Perëndim ka shumë keqkuptime për natyrën e Islamit, ka edhe një injorancë të madhe për borxhin që kultura dhe qytetërimi ynë i ka botës islame. Është një dështim që rrjedh, mendoj, nga tradita e historisë që kemi trashëguar”, tha ai në vitin 1993 gjatë një fjalimi të cituar shpesh në Qendrën e Oksfordit për Studime Islame.
Charles paralajmëroi se ekstremizmi nuk duhet parë si një “vulë dalluese” e Islamit dhe tha se “nuk është më monopol i Islamit sesa monopol i feve të tjera, duke përfshirë Krishterimin”. /tesheshi.com/