Artistët të indinjuar nga inteligjenca artificiale që kopjon stilet në sekonda, për zhvillimin e të cilave ata sakrifikuan vite, po bëjnë një betejë në internet dhe në gjykatë.
Furia shpërtheu në komunitetin e artit vitin e kaluar pas shpalljes së programeve gjeneruese të inteligjencës artificiale (AI) që mund të kryejnë bindshëm komanda të tilla si vizatimi i një qeni siç do të bënte karikaturistja Sarah Andersen ose nimfat siç mund të bënte ilustruesja Karla Ortiz, raporton AFP.
Vepra të tilla të AI prodhohen pa pëlqimin e autorëve, stilit i të cilëve është kopjuar, duke kërkuar kompensim për artistin origjinal dhe kjo është në qendër të luftës.
Në fillim të këtij viti, artistë duke përfshirë Andersen dhe Ortiz ngritën një padi kundër DreamUp, Midjourney dhe Stable Diffusion, tre modele të inteligjencës artificiale për gjenerimin e imazheve të bazuara në veprat e artit të gjetura në internet.
Andersen tha për AFP se u ndje e “dëmtuar” kur pa për herë të parë vizatimin e AI që kopjoi stilin e komikut të saj Fangs.
Ajo reagoi me zemërim në Tëitter dhe komenti u bë viral, duke nxitur artistë të tjerë të indinjuar që t’i afroheshin asaj me historitë e tyre.
Artistët kërkojnë kompensimin e duhur
Përkrahësit e padisë shpresojnë të krijojnë precedent ligjor që rregullon programet gjeneruese që kopjojnë stilet e artistëve.
Artistët duan që krijuesit e AI të sigurojnë licenca për të krijuar vepra të përdorura në programe. Ata gjithashtu duan kompensim adekuat.
“Ka vend për të folur se si do të dukej,” tha Ortiz. Tarifa mund të jetë në formën e licencimit, shtoi ajo, dhe duhet të jetë e përshtatshme.
“Do të ishte gabim që artistët të merrnin disa cent ndërsa kompania fiton miliona dollarë,” tha Ortiz, rezymeja e të cilit përfshin punën për Marvel Studios.
A humbën njerëzit?
Në mediat sociale, artistët ndajnë histori të punës së humbur për shkak të inteligjencës artificiale gjeneruese.
Padia pretendon se stilisti i lojërave video Jason Allen fitoi një konkurs në Panairin Shtetëror të Kolorados vitin e kaluar me “art” të krijuar duke përdorur Midjourney.
“Arti ka vdekur o njeri. Mbaroi. Inteligjenca artificiale ka fituar. Njerëzit humbën”, tha Allen për New York Times.
Muzeu Mauritshuis në Holandë ka ngjallur polemika duke ekspozuar një pikturë të krijuar nga AI, frymëzuar nga “Vajza me një vathë perle” të Vermeer-it.
Baleti i San Franciskos, ndërkohë, bëri bujë, duke përdorur Midjourney për të gjeneruar ilustrime të përdorura në materialet promovuese për një shfaqje të “Arrëthyesit” në dhjetor.
“Është një pasojë e natyrshme e diçkaje të thjeshtë, të lirë dhe të arritshme,” tha Andersen. “Sigurisht që ata do ta përdorin atë opsion, edhe nëse është joetik.”
Kompanitë e inteligjencës artificiale të përmendura në padinë për shkeljen e të drejtave të autorit nuk iu përgjigjën kërkesave për koment. Sipas AFP, ata ka të ngjarë të pretendojnë “përdorim të drejtë”, që është një përjashtim që ndonjëherë lejohet.
Fjala magjike – transformuese
“Fjala magjike e përdorur në drejtësinë amerikane është ‘transformuese’,” tha avokati dhe zhvilluesi Mattheë Butterick. “A është ky një përdorim i ri i veprës me të drejtë autori apo po zëvendëson origjinalin në treg?”
Artistët po i drejtohen jo vetëm gjykatave, por edhe teknologjisë për të mbrojtur veten kundër inteligjencës artificiale gjeneruese.
Me nxitjen e artistëve, një ekip nga Universiteti i Çikagos lançoi softuerin Glaze javën e kaluar për të mbrojtur veprat origjinale.
Programi shton një shtresë të dhënash mbi imazhet që, megjithëse janë të padukshme për syrin e njeriut, veprojnë si një mbrojtje kundër inteligjencës artificiale, tha Shawn Shan, një student doktorature përgjegjës për projektin.
Butterick parashikon një “lojë mace dhe miu” pasi zhvilluesit e AI shpikin mënyra për të anashkaluar mbrojtje të tilla.
Ai gjithashtu shqetësohet për efektin e inteligjencës artificiale në shpirtin njerëzor, duke theksuar: “Unë mendoj se mënyra se si inteligjenca artificiale e mposht njerëzimin është më shumë se njerëzit thjesht të heqin dorë për të mos krijuar gjëra të reja”. /tesheshi.com/