Fituesi i çmimit kryesor për fotografinë në Sony World Photography Award ka refuzuar çmimin dhe ka pranuar se puna e tij është në të vërtetë krijimi i inteligjencës artificiale.
Puna e artistit gjerman Boris Eldagsen, e titulluar “Pseudomnesia: Electrician”, fitoi kategorinë e hapur krijuese në Sony World Photography Awards javën e kaluar. Eldagsen tha më vonë se ai e përdori imazhin për të testuar konkurrencën dhe për të filluar një diskutim për të ardhmen.
Organizatorët e çmimit pranuan për BBC News se Eldagsen i kishte çuar në rrugë të gabuar kur ai shpjegoi ndikimin e inteligjencës artificiale që do të përfshihej në fotografi. Në një deklaratë të postuar në faqen e tij të internetit, Eldagsen arriti në përfundimin se ishte i pasjellshëm dhe falënderoi gjyqtarët që zgjodhën foton e tij. Ai gjithashtu pyeti nëse ndonjë prej tyre e dinte apo dyshonte se ishte krijuar nga një AI.
“Imazhet dhe fotot e AI nuk duhet të konkurrojnë me të tjerët në një çmim si ky. Ato janë entitete të ndryshme. AI nuk është fotografi. Prandaj, unë nuk do ta pranoj çmimin,” shtoi ai. Imazhi në fjalë përshkruan një portret bardhë e zi të dy grave të brezave të ndryshëm.
Nuk ishte aspak një foto e vërtetë – ishte një imazh i prodhuar në mënyrë sintetike.
Përdorimi i inteligjencës artificiale në çdo gjë, nga shkrimi i këngëve dhe shkrimi i esesë deri te makinat pa shofer, terapistët e chatbox-it dhe zhvillimet mjekësore, është diskutuar gjerësisht muajt e fundit, dhe tani përshtatshmëria dhe dobia e saj në fotografi është vënë në fokus. Eldagsen tha se ai e përdori foton sepse donte të krijonte një “diskutim të hapur”.
Një zëdhënës i Shoqatës Botërore të Fotografëve tha se gjatë diskutimeve të tyre me artistin, përpara se të shpallej fitues, ai konfirmoi se puna ishte një “bashkëkrijim” i imazhit të tij duke përdorur AI. Ai theksoi interesin e tij për “mundësitë krijuese të gjeneratorit të AI”, ndërsa “fokusi i imazhit mbështetet shumë në njohuritë e tij të gjera fotografike”.
“Kategoria krijuese e konkursit të hapur mirëpret qasje të ndryshme eksperimentale për krijimin e imazhit. Pas korrespondencës tonë me Borisin dhe garancive që ai dha, ne konsideruam se aplikimi i tij plotësonte kriteret për këtë kategori dhe e mbështetëm pjesëmarrjen e tij”, tha organizata.
“Përveç kësaj, ne pritëm të përfshiheshim në një diskutim më të thellë mbi këtë temë dhe mirëpritëm dëshirën e Borisit për dialog duke përgatitur pyetje intervistash me të për faqen tonë të internetit. Meqenëse ai tani ka vendosur të refuzojë çmimin, ne i kemi pezulluar aktivitetet tona me të dhe në përputhje me dëshirën e tij e larguam nga konkursi”, shtuan dhe theksuan se e njohin “rëndësinë e kësaj teme dhe ndikimin e saj në krijimin e fotografive sot”. /tesheshi.com/