Forcat ukrainase përfshijnë tre batalione që janë pjesë e komunitetit musliman, përkatësisht dy batalione çeçene “Sheikh Mansour” dhe “Dzhokhar Dudayev”, të cilat janë kundër Rusisë dhe liderit Ramzan Kadyrov, si dhe “Batalionin e Krimesë”, i cili përfshin luftëtarët tatarë.
Në të njëjtën kohë, Kisha Ortodokse e Ukrainës njoftoi se rreth 7000 priftërinj dhe ndjekës të saj dolën vullnetarë për “Mbrojtjen Territoriale”, e cila është një strukturë rezervë ushtarako-sigurie e ushtrisë, dhe mbledh vullnetarë civilë, veteranë lufte dhe rezervistë.
Në internet dhe rrjetet sociale po përhapen edhe fotot e imamëve, priftërinjve dhe zyrtarëve fetarë hebrenj, të cilët hoqën uniformat fetare dhe i zëvendësuan me uniforma ushtarake dhe armë.
Yevstratiy Zorya, kryepeshkopi i Kishës së Ukrainës, e quajti presidentin rus Vladimir Putin një “përbindësh” dhe një “djall”, siç e përshkroi ai.
Veprim dhe rezistencë humanitare
Që nga fillimi i luftës ruse kundër Ukrainës, fetë e ndryshme janë përfshirë shpejt dhe shumë nga ndjekësit e tyre ukrainas kanë filluar të mbajnë armë për të mbrojtur vendin.
Në këtë realitet të ri, dolën në pah qëndrimet e figurave të shquara fetare për ngjarjet, si dhe aktivitetet intensive që ata kryejnë në planin këshillimor, humanitar dhe ushtarak gjatë luftës.
Kisha Ortodokse e Ukrainës, Administrata Fetare e Muslimanëve të Ukrainës “Ummah” dhe Këshilli i Myslimanëve të Ukrainës kanë nisur aksione humanitare për mbledhjen e donacioneve dhe shpërndarjen e tyre për të prekurit, të zhvendosurit dhe ushtarët.
Anëtarësimi në një kishë tjetër ose “vrasja e pushtuesit”
Nga ana tjetër, në faqet e rrjeteve sociale bie në sy përshkallëzimi i retorikës antiruse dhe kundërshtimi i simboleve të saj fetare. Ukrainasit derdhën një breshëri fyerjesh dhe përshkrimesh nënçmuese në kurriz të ushtrisë ruse, Patriarkanës Ortodokse të Moskës, si dhe simboleve që, deri më tani, i përkasin Kishës Ruse në Ukrainë. Ka gjithashtu thirrje për t’u bashkuar me Kishën Ortodokse të Ukrainës, e cila shpalli pavarësinë nga Patriarkana e Moskës në fund të vitit 2018.
Epiphanius, Mitropoliti i Kishës Ortodokse Autonome në Ukrainë, tha se “vrasja e pushtuesve rusë nuk është mëkat në sytë e Kishës”.
“Ne si popull nuk kërkojmë vdekjen e fqinjëve tanë, por që kur ata erdhën në vendlindjen tone si pushtues, ne jemi të detyruar të mbrojmë familjet tona dhe vendin tonë. Ushtarët tanë mbrojnë të gjithë ukrainasit dhe vrasja e armikut nuk është mëkat,” shpjegoi ai.
Epiphanius u bëri thirrje ortodoksëve në vend që t’i drejtohen kishës së tyre të pavarur, duke e konsideruar atë “një kishë që synon t’i shërbejë interesave dhe unitetit të popullit ukrainas”, që dukej se ishte një përgjigje ndaj bekimit të dhënë nga Patriarkana e Moskës për rusët në luftë kundër Ukrainës.
Kreu i Kishës Ortodokse tha gjithashtu se rreth 100 kisha të Patriarkanës së Moskës në vend kanë vendosur tashmë t’i bashkohen kishës së pavarur në Ukrainë.
Shkatërrimi i vendeve të kultit
Rrethet e qeverisë ukrainase besojnë se Rusia synon qëllimisht vendet e adhurimit në Ukrainë. Departamenti i Qeverisë për Çështjet Fetare tha në një deklaratë në faqen e tij zyrtare se propaganda e Kremlinit për “mbrojtjen e Ortodoksisë” po fsheh ambiciet imperialiste dhe se agresioni rus po shkatërronte kishat dhe vendet e adhurimit në Ukrainë.
Departamenti tha se kishte në shënjestër 59 vende që përmbanin kisha, xhami, tempuj ose shkolla fetare në tetë zona të veçanta të Ukrainës, ku konfliktet kanë shpërthyer që nga fillimi i luftës, duke përfshirë 40 kisha ortodokse dhe pesë protestante, tre xhami dhe tre sinagoga.
Departamenti vuri në dukje se vendet ku ndodhen kishat, xhamitë ose vendet e adhurimit janë në shënjestër direkt të paktën dy herë në ditë, që është një tregues se kjo është “të shtëna e qëllimshme”. /tesheshi.com/