Një dispozitë e integruar në normalizimin e marrëdhënieve ndërmjet Emirateve të Bashkuara Arabe (Emiratet e Bashkuara Arabe) dhe Bahreinit nga njëra anë dhe Izraelit nga ana tjetër mund të çojë në një ndarje në çështjen e xhamisë Al-Aqsa sepse shkel status quo-në e saj, thonë ekspertët.
Sipas një raporti nga OJQ-ja “Toka e Jeruzalemit” (TJ), marrëveshja përfaqëson një “ndryshim rrënjësor në status quo” dhe ka “pasoja të mëdha dhe potencialisht shpërthyese”.
Sipas status quo-së, të vendosur në 1967, vetëm myslimanët mund të luten në al-Haram al-Sharif, ose në kompleksin Al-Aksa.
Ata që nuk janë myslimanë mund ta vizitojnë, por nuk mund të luten atje. Kryeministri izraelit Benjamin Netanyahu konfirmoi këtë status quo në një deklaratë zyrtare në 2015.
Sidoqoftë, një dispozitë në marrëveshjet e fundit midis Izraelit dhe dt shteteve arabe tregon se ky mund të mos jetë më rasti.
Deklaratat e përbashkëta midis Shteteve të Bashkuara, Izraelit dhe Emirateve të Bashkuara Arabe të lëshuara nga Presidenti Trump më 13 gusht, thonë: “Të gjithë muslimanët që vijnë në paqe mund të vizitojnë dhe të luten në Xhaminë Al-Aqsa dhe vendet e tjera të shenjta në Jeruzalem duhet të qëndrojnë të hapura për besimtarë paqësorë të të gjitha besimeve “.
Sidoqoftë, Izraeli e përcakton Al-Aqsa-në si strukturën e një xhamie, siç thuhet në deklaratë, sipas një raporti të TJ.
“Sipas Izraelit (dhe padyshim Shteteve të Bashkuara) gjithçka në Malin e Tempullit që nuk është struktura e xhamisë përcaktohet si ‘një nga vendet e tjera të shenjta në Jeruzalem’ dhe i hapur për lutje për të gjithë, përfshirë hebrenjtë,” tha ajo.
“Zgjedhja e terminologjisë nuk është e rastësishme dhe mund të shihet vetëm si një përpjekje e qëllimshme por e fshehtë për të lënë derën hapur për besimtarët hebrenj në Temple Mount, dhe kështu të ndryshojë rrënjësisht status quo.”
E njëjta gjë thuhet dhe në marrëveshjen me Bahreinin.
Khaled Zabarqa, një avokat palestinez i specializuar për Al-Aqsa-në dhe Jeruzalemin, tha se deklarata “e bën shumë të qartë se xhamia nuk është nën sovranitetin musliman”.
“Kur Emiratet e Bashkuara Arabe kanë pranuar një dispozitë të tillë, do të thotë se kanë rënë dakord d për sovranitetin e Izraelit mbi Xhaminë Al-Aqsa,” tha Zabarqa.
“Eshtë një shkelje e qartë dhe e madhe e status quos ndërkombëtare dhe ligjore të Xhamisë Al-Aqsa pas okupimit të Jeruzalemit në 1967, e cila thotë se gjithçka brenda mureve është nën kontrollin e Jordanisë.”
Daniel Seidemann, një avokat izraelit që merret me gjeopolitikën e Jeruzalemit, tha gjithashtu se ishte “thellësisht i shqetësuar për atë që po ndodh”.
“Ajo që po dëshmojmë në Jeruzalem është epërsia e fraksioneve fetare që e shndërrojnë fenë në armë. Ne jemi në një rrugë që na çon në zjarr.”
“Ne e dimë që këto dispozita janë punuar bashkërisht, për çdo fjalë në ekipin e përbashkët SHBA-Izrael. Kalimi nga termi Haram al-Sharif në termin Xhamia Al-Aqsa nuk është një rastësi,” tha Seidemann. /tesheshi.com/