Filmi i parë në anglisht i regjisorit spanjoll Pedro Almodovar, “The Room Next Door”, i cili trajton tema të vështira të eutanazisë dhe ndryshimeve klimatike, fitoi çmimin prestigjioz “Luani i Artë” në Festivalin e Filmit në Venecia.
Filmi me Tilda Swinton dhe Julianne Moore mori një ovacion 18-minutësh kur u shfaq premierë në Venecia në fillim të kësaj jave, një nga ovacionet më të gjata në kujtimet e fundit.
Almodovar është i preferuari i qarkut të festivalit dhe iu dha Çmimi për Arritje Jetësore të Venecias 2019 për krijimet e tij të guximshme artistike në gjuhën spanjolle, shpesh të shoqëruara me humor dhe satirë.
Ai gjithashtu fitoi çmimin Oscar për filmin më të mirë në gjuhë të huaj për filmin e tij të vitit 1999 – “All About My Mother”.
Tani në moshën 74-vjeçare, ai vendosi të provonte dorën e tij në anglisht dhe u tha gazetarëve se ishte si fantashkencë.
Duke folur përpara premierës, ai tha se filmi i tij theksoi rëndësinë e edukimit të jetës, por gjithashtu e bëri të qartë se njerëzit duhet të jenë në gjendje të vdesin me dinjitet në kohën e zgjedhjes së tyre.
“Është një film që mbron eutanazinë,” tha ai, duke kritikuar vende si Shtetet e Bashkuara ku eutanazia është e paligjshme, ndryshe nga vendlindja e tij, Spanja.
Nicole Kidman, çmim për aktoren më të mirë
Ndërsa shumë menduan se “Dhoma ngjitur” do të fitonte, Luani i Argjendtë ishte një surprizë pasi i shkoi regjisores italiane Maura Delpero për dramën e saj me ritme të ngadalta të vendosura në Alpet italiane gjatë Luftës së Dytë Botërore – “Vermiglio”.
Australianja Nicole Kidman fitoi aktoren më të mirë për performancën e saj me aksione të larta në thrillerin erotik “Babygirl”, ku luan rolin e një ekzekutive të thekur që kërcënon karrierën dhe familjen e saj me një lidhje toksike me një praktikant të ri.
Kidman ishte në Venecia të shtunën, por nuk mori pjesë në ceremoninë e ndarjes së çmimeve, pasi mësoi për vdekjen e papritur të nënës së saj.
Francezi Vincent Lindon u shpall aktori më i mirë për “The Quiet Son”, një dramë bashkëkohore në gjuhën franceze për një familje të copëtuar nga radikalizmi i ekstremit të djathtë.
Rruga drejt Oscars
Çmimi për regjisorin më të mirë shkoi për regjisorin amerikan Brady Corbett për filmin e tij tre orë e gjysmë “The Brutalist”, një histori epike për një të mbijetuar hungarez të Holokaustit, i cili dëshiron të rindërtojë jetën e tij në Shtetet e Bashkuara. Ai luhet nga Adrien Brody.
Festivali shënon fillimin e sezonit të çmimeve dhe sjell rregullisht favoritët e mëdhenj për Oscar.
Murilo Hauser dhe Heitor Lorega fituan çmimin për skenarin më të mirë për “I’m Still Here”, një film për diktaturën ushtarake braziliane, ndërsa çmimi special i jurisë shkoi për dramën e abortit “Prilli” të regjisorit gjeorgjian Dee Kulumbegashvili.
Ndër filmat që lanë duarbosh ishullin Lido të Venecias ishin “Joker: Folie à Deux” i Todd Phillips, me aktorë Joaquin Phoenix dhe Lady Gaga, vazhdimi i “Joker”-it të tij origjinal, i cili fitoi çmimin kryesor aty në 2019.
Filmi “Queer” i Luca Guadagnino, me protagonist Daniel Craig si një narkoman homoseksual, dhe filmi biografik i Pablo Larrain mbi Maria Callas – “Maria”, me Angelina Jolie në rolin e sopranos së njohur greke, gjithashtu fituan vlerësime nga kritikët, por nuk fituan asnjë çmim.
Aktorja franceze Isabelle Huppert ishte në krye të jurisë së Venecias këtë vit. /tesheshi.com/