Në të shkuarën, kur njerëzit e kishin të ndaluar të shprehin opinionin ose bindjet e tyre të vërteta, një pikturë ose një skulpturë ishte mediumi ideal për të fshehur një mesazh.
Shumë nga këto mesazhe shpesh ishin politike, morale ose të bazuara në alegori fetare. Sidoqoftë, disa prej tyre kishin një karakter thjesht zbavitës – mënyra e artistit për t’u argëtuar dhe për të lënë shenjën e tij personale në letër.
Gjatë gjithë historisë, veçanërisht në mesjetë dhe në Renesancë, artistët e famshëm kanë vendosur domethënie të fshehura brenda veprave të tyre të artit. Këtu është një përzgjedhje e disa prej mesazheve të fshehura më intriguese në një koleksion pikturash nga historia e pasur e artit.
- Darka e Fundit e Leonardo da Vinci është një nga veprat e tij më të diskutuara të artit midis teoricienëve të komplotit që gjejnë rregullisht kode të fshehura në veprën e tij.
Rezulton se “Darka e Fundit” është plot me kode dhe kuptime sekrete. Ne nuk po flasim këtu për kriptogramet që, sipas Dan Brown, autorit të Kodit Da Vinci, mbajnë sekretet e jetës së mëvonshme, ose për pretendimet që një kod i fshehur matematikor dhe astrologjik brenda pikturës zbulon ditën kur do të fillojë fundi i botës.
- Një mesazh tjetër sekret shfaqet në punën e një artisti tjetër të Rilindjes, një bashkëkohësi i famshëm i Da Vincit, i quajtur Michelangelo. Ndër artet e tij më të spikatura është piktura e tij masive në tavanin e Kapelës Sistine. Kjo kryevepër e madhe është e ndarë në nëntë segmente, dhe secila prej tyre tregon një histori të ndryshme nga Libri i Zanafillës.
Michelangelo ishte padyshim një gjeni dhe një njeri i vërtetë i rilindjes: një piktor, skulptor, arkitekt dhe, ndër të tjera, ekspert në anatominë njerëzore. Ne e dimë këtë për shkak të skulpturave të tij dhe sepse ai arriti të fshehë disa elemente anatomike në pikturat e tij. Si djalë i ri, Michelangelo dikur përhapte kufomat nga varrezat, dhe gjatë kësaj periudhe mjaft të frikshme në jetën e tij, ai mësoi shumë për trupin e njeriut.
- Kur shikojmë “Cafe Terrace”, e konsideruar si një nga pikturat më të vlefshme të Van Gogh-ut, lëvizjet e tij mahnitëse të furçave dhe zgjedhja e ngjyrave të bukura, janë gjërat e para që tërheq vëmendjen.
Skena është mjaft e thjeshtë – është natë, dhe një grup njerëzish po pinë kafenë. Por rezulton se ka më shumë se kaq mesazhe në këtë skenë të këndshme në rrugë. Shumë studiues të artit besojnë se Van Gogh krijoi në të vërtetë portretizimin e Darkës së Fundit me këtë pikturë.
Ata që mbështesin këtë teori shpjegojnë se mundësia që kjo pikturë të jetë një përshkrim i Darkës së Fundit është e fortë. Mbi të gjitha, Van Gogh ishte djali i një ministri protestant dhe ishte vetë fetar. Atëherë, ku janë provat për këtë teori?
Saktësisht dymbëdhjetë njerëz janë ulur në kafenenë në pikturën e Van Gogh, aq sa ishin dishepujt e ulur në Darkën e Fundit.
- Mona Lisa. E mahnitshme deri në mister, kjo vepër enigmatike ka mashtruar me shekuj studiuesit dhe historianët e artit. Tani studiuesit italianë kanë shtuar një shtresë tjetër intrigash duke njoftuar se Da Vinci la një seri shkronjash dhe numrash shumë të vegjël. Shikuar nën një mikroskop, është e mundur të përcaktoni shkronjat LV në syrin e djathtë të Mona Lisa.
Ka edhe më shumë simbole në syrin e saj të majtë, por jo aq të dukshëm sa të tjerët. Ata ngjajnë me shkronjat CE, ose shkronjën B.
Studiuesit spekulojnë se ky ishte ndoshta viti kur u bë piktura (kur Da Vinci ishte në Milano gjatë viteve 1490).
5. Sandro Botticelli, Primavera
Kjo kryevepër Botticelli ka shumë për të ofruar për sytë kureshtarë të atyre që kënaqen me kërkimin e simboleve të fshehura dhe kuptimit në veprat e artit.
Origjina e pikturës është pak e paqartë. Ishte porositur ose nga Lorenzo de ‘Medici, ose mund të jetë porositur nga kushëriri i tij, Lorenzo di Pierfrancesco de’ Medici. Sido që të jetë, dhe ndoshta më e rëndësishmja, ajo u krijua në gjykatën e një prej familjeve më përparimtare të kohës.
Piktura, e cila është plot me karaktere nga mitologjia Romake, është sipas studiuesve një “alegori mitologjike e hollësishme e pjellorisë në rritje të botës.” Përveç këtij shpjegimi të qartë mitik dhe përfaqësimit të pranverës, ka shumë interpretime të skenave të paraqitur në pikturë. Disa njerëz mendojnë se ajo siguron të dhëna për një komplot kundër familjes Medici dhe disa që mendojnë se është i lidhur me Rilindjen Pagane dhe filozofinë Neoplatonike.
Por shikuar nga aspekti estetik, piktura është një parajsë botanike. Në livadhin imagjinar të përshkruar në Primavera (Pranvera), Botticelli pikturoi një numër të madh bimësh me detaje mahnitëse. /tesheshi.com/